Dag 5 - Reisverslag uit Reghin, Roemenië van schiedamnaarroemenie - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Reghin, Roemenië van schiedamnaarroemenie - WaarBenJij.nu

Dag 5

01 Mei 2019 | Roemenië, Reghin

Woensdag 1 mei 2019,

Na het heerlijk wakker worden door de uitslag van Ajax gisteravond begonnen we de dag weer met ontbijt. Na het ontbijt gingen er 2 bussen met 15 man/vrouw sterk richting de werkplek. Gre ging vandaag met Ineke, Mirjam en Edith mee naar het vrouwen/kinderen werk. Bij de werkplek ging alles weer vanzelf verder. Eva heeft vandaag Gre vervangen en de taak om Gert te helpen goed op zich genomen en de samenwerking verliep goed. Ad en Kim hadden vandaag een goede samenwerking. En Martien en Adrie zijn de hele week al een top team! Hard werken, lachen, praten en ga zo maar door, wat een top team van mensen hebben we dit jaar weer mee!

Helaas liep het steiger bouwen vast omdat de winkels dicht zijn en ze geen nieuwe steiger spullen konden halen. De reden van de dichte winkels, 1 mei (dag van de arbeid.) Ondanks de dag van de arbeid kregen Johan en Peter het toch voor elkaar om de pluggen die nodig waren om de platen vast te porren te regelen. Een vriend van Attila kon regelen dat zijn winkel even open ging.

Een van de schrik momenten vandaag was voor Wim toen zijn mixer (waar Wim de lijm mee maakt) onder stroom stond en Wim daardoor een stroomschok door zijn handen voelden. Als Wim haar had gehad hadden die mooi omhoog gestaan.
Het volgende schrik momentje was voor Ineke. Onderweg naar de kerk reden ze langs een groep met daarin de zoon van de maffia. Geparkeerd en wel bij de kerk stapten de 4 vrouwen uit en zei Mirjam ‘daar komen ze weer’ Ineke schrok en liep snel terug naar de auto, tot ze er achter kwam dat Mirjam het over de schapen had die ze gister ook zagen lopen. Oeps dat was dus een momentje van miscommunicatie.
Met de vrouwen is na de opening over de vraag Heb je me lief?, hard gewerkt aan het maken van kettingen.
‘S Middags kwamen er 22 kinderen van 10 tot 15 jaar. In de opening ging het ook over God lief hebben en hem volgen. Hoe doe je dat. Hierna hebben we bloemen in potjes gemaakt. Ieder was weer lekker bezig.

Ondanks de scheve muren, plafonds enzo krijgen we het toch mooi voor elkaar om alles netjes en recht af te maken en te plaatsen.
Dat komt natuurlijk voor een heel groot deel door de goede samenwerking die eigenlijk al goed was maar toch echt steeds nog beter gaat.

Ad heeft vandaag zelfs een nieuw woordje geleerd die perfect bij zijn naam past: Adje neemt vanavond namelijk een lekker Adje op deze hardwerkende dag.

Vanavond kregen we eters op bezoek. Nathalie met haar man en 3 kinderen. Ze is Nederlandse met een Braziliaanse man. Zij hebben tot een jaar geleden voor Jeugd met een opdracht in Brazilië gewerkt. Sinds een jaar werken ze voor Phoneo in Reghin. Het was mooi om hun verhaal te horen. De kinderen waren dol op de hagelslag die we bij ons hebben en ze waren ook dol op Kim. Kim, Eva en Gre zijn uitgenodigd om morgenavond bij hen te komen eten. Ook Guido was aanwezig en kon contact leggen met dit gezin.
Hierna weer tijd om gezellig bij elkaar te zitten. Weer een mooie dag om op terug te kijken.
Ook leuk om alle reacties te lezen. Mooi dat zoveel mensen met ons meeleven.
Morgen gaat Kim weer verder. Fijn dat ze deze taak zo fantastisch uitvoert. (Dit kwam bijna niet door de censuur van Kim).

• 01 Mei 2019 - 18:31

Alice:

Ik zat al te wachten op het verslag, maar wat heerlijk om te lezen......ga vooral zo door.

• 01 Mei 2019 - 18:57

Margo:

Ik zat ook te wachten Alice :) Fijn om te lezen dat het zo goed gaat.

• 01 Mei 2019 - 19:23

Cobie Pierre:

Geweldig om te lezen en te zien hoe jullie met elkaar samenwerken en de bezoekjes en activiteiten doen.
    Nog fijne dagen gewenst. Lieve groet Cobie Pierre.

• 02 Mei 2019 - 11:11

Marjolein Cristian Roma Support:

Beste Schiedammers, wat ontzettend leuk om jullie blogs te lezen en te zien hoe goed het gaat. Complimenten voor al het harde werk met mooie resultaten. Ook erg fijn dat de contacten met Atilla en anderen zo plezierig zijn. Namens CRS nog een paar hele goede, gezegende dagen toegewenst!