Dag 6 - Reisverslag uit Reghin, Roemenië van schiedamnaarroemenie - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Reghin, Roemenië van schiedamnaarroemenie - WaarBenJij.nu

Dag 6

02 Mei 2019 | Roemenië, Reghin

Donderdag 2 mei 2019,

Om 07:30 was het weer tijd voor het ontbijt. Koen was vandaag geen 5 maar wel liefst 10 minuten te laat... Na het ontbijt gingen er 14 man/vrouw sterk naar de werkplek om weer mooi werk te verrichten. Eva en Kim gingen vandaag met Ineke, Mirjam en Edith mee naar het vrouwen/kinder werk. Er was maar liefst 1 vrouw bij het vrouwenwerk. De oorzaak, slakken verzamelen. Huh slakken verzamelen? Ja er was regen gevallen en de slakken kwamen tevoorschijn dat betekend slakken verzamelen en doorverkopen aan de rijke mensen. Er was een vrouw die maar liefst 8 kilo slakken had opgeraapt. Gelukkig was de vrouw die er was zo blij dat ze mocht komen dat we allemaal een hand en 2 zoenen kregen.

Bij de werkplek schiet het al wat meer op de stellingen die aan de voorkant stonden moesten verplaatst worden naar de zijkant. Koen, Adrie, Martien, Janka, Ewald en Wim hebben deze taak op zich genomen. Koen is tijdens het verplaatsen van de stelling bijna naar beneden gevallen...

Ineke, Edith, Mirjam, Eva en Kim hebben om 12:30 bij Olga (de vrouw van Guido) een lekker kopje zelfgemaakte soep gegeten. Het mooiste moment was toch echt toen Ineke aan de tafel ging zitten en bijna niet boven de tafel uitkwam. Daarna hebben we om 13:00 met iedereen gegeten. Vandaag op het programma.. PIZZA! De pizza’s waren zo groot en ze waren heerlijk!! Na het krachtvoer gingen Ineke, Edith, Mirjam, Eva en Kim weer terug naar Glodeni om daar de middag met kinderen te knutselen. We moesten even in de auto wachten op Adel. Het was toch best warm in de auto dus even de ramen open. Er liepen een paar zwerfhonden dus Kim zei kijk uit dat ze niet naar binnen springen Ineke was zo snel met antwoorden en het antwoord luide als volgt ‘nou nee hoor niet te ver want dat vind ik maar niks. Dan heb ik toch liever de maffia. U kunt begrijpen dat we met z’n 5e niet meer bij kwamen van het lachen! Na de leuke opmerking van Ineke gingen we samen met Adel naar het kerkje waar maar liefst 41 kinderen al vol enthousiasme op ons zaten te wachten. We hebben lekker geknutseld en buiten gespeeld met de kinderen. Kim en Eva hebben lekker aan hun conditie gewerkt.

In de middag gingen Nico, Johan en Ad naar een huis van iemand uit de Roma buurt. Het was droevig om weer te zien hoe armoedig de mensen er bij zitten.
Op de werkplek was het de eerste keer dat Johan de boor niet heeft kapot gemaakt. De plafond platen zijn bijna af en dat is een mooi resultaat!

Momentje van de dag of naja week is toch echt dat Edith Eva best vaak Kim noemt. Toevallig genoeg kwamen we erachter dat zelfs op de werkplek Koen inmiddels ook al Kim wordt genoemd..

Gre, Eva en Kim waren uitgenodigd door Nathalie en haar gezin om daar vanavond te komen eten. Was dat even genieten. Lekker patat met kip gegeten en de rest jaloers. En dan ook nog ijs toe. MMMMM. Wat de anderen gegeten hebben, is nog steeds onduidelijk.

Martien heeft in de avond al zoveel zin om aan zijn ontbijt te beginnen dat hij in de avond al zijn yoghurtje op eet.

Morgen alweer de aller laatste echte werkdag. Wat gaat de tijd toch snel. Maar wat hebben we het goed en gezellig met elkaar!

• 02 Mei 2019 - 18:13

Alice:

Geweldig hoe jullie daar bezig zijn. Deze pizza's waren zeker erg lekker en helemaal op.....

• 02 Mei 2019 - 18:19

Renate :

Gaaf te lezen dat jullie het zo goed hebben en dat er zoveel goed werk gedaan wordt. Succes morgen met de laatste werkdag. Wat gaat het dan snel hè!

• 02 Mei 2019 - 19:17

Wilma Van Holten:

Mooi verhaal weer. Fijne tijd nog met elkaar.

• 02 Mei 2019 - 20:17

Carla:

Succes allemaal jullie laatste werkdag!
    Geniet er ook van, jullie doen zulk mooi werk!!

• 03 Mei 2019 - 13:54

Suzanne:

Wow wat super gaat om weer te lezen! Jullie doen echt byzonder werk verrichten! Echt top!

• 03 Mei 2019 - 17:48

Angela Sierra:

Mooi om te lezen en te zien op de fotos wat er deze week weer bereikt is door jullie allen.
    Mogen jullie trots op zijn vind het heel bijzonder wat jullie doen.
    Nog een fijne avond met elkaar en een veilige terugreis.