Dag 7 - Reisverslag uit Reghin, Roemenië van schiedamnaarroemenie - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Reghin, Roemenië van schiedamnaarroemenie - WaarBenJij.nu

Dag 7

03 Mei 2019 | Roemenië, Reghin

Vrijdag 3 mei 2019,

Vandaag dan toch echt de allerlaatste echte werkdag.. wat gaan de dagen toch snel. Zoals elke dag stond als eerst het ontbijt op het programma. Vandaag weer een heerlijk ei als verrassing. Koen dacht deze ochtend jullie bekijken het maar ik blijf lekker liggen. Om 8 uur vertrokken er weer 15 man/vrouw inclusief Koen richting de werkplek. Janka ging vandaag weer met Ineke, Mirjam en Edith mee naar het vrouwen/kinder werk.

Vanmorgen waren er bij het vrouwenwerk 12 vrouwen. Met die 12 vrouwen hebben ze een hoop mooie kruizen mogen maken. Sommige vrouwen hebben er 2, 3 of zelfs 4 gemaakt. Dat is mooi voor in hun huisje of om weg te geven aan andere mensen. Vanmiddag bij het kinderwerk waren er 55 kinderen die Edith 30 minuten lang heeft moeten vermaken zonder de vertaalster die als taak heeft vertalen, maar erbij staat en er naar kijkt. Best knap van Edith zonder Roemeens te kunnen praten of verstaan.

Op de werkplek gingen de werkzaamheden weer verder. We hebben weer een hoop dingen mee mogen maken:
- Eva is bepleisterd. Ze had maar liefst op 3 vingers bloed.. de oorzaak? Ze had zelf werkelijk waar geen idee. Gelukkig viel het mee en bleef het bij 3 pleisters.
- De familie Pierre was lekker uitgerust vandaag en vooral Koen heeft vandaag vrij weinig uitgevoerd en genoot van het zonnetje.
- Martien zag het vandaag even niet meer zitten en heeft naar eigen zeggen weinig gedaan. (Na een week hard werken!)
- Peter heeft de bloemen waar de pluggen in zitten van 3 hoog naar beneden laten vallen. Gelukkig dat er niemand onder stond of liep.
- Peter en Johan zijn bijna naar beneden gevallen van de steiger. Gelukkig liep dit goed af voor de gebroeders ‘t Hart.
- Peter en Johan hebben in totaal deze week 1500 tot 2000 gaten geboord en pluggen in de muur gedaan.
- Simon, Nico en Albert hebben geen meetfouten gemaakt maar wel een plaat in spiegelbeeld opgehangen.

Nadat Gre en Gert het sluitstuk hadden geplaatst waren we een uur voor tijd klaar met onze taken van deze week. Wauw geweldig zeg! 15:30 stonden we met de 15 werk man/vrouw te kijken naar het geweldige resultaat wat we met elkaar mochten en hebben gemaakt. Nog even wat schrijven op de muur aan de voorkant, een foto maken en gaan. De tekst op de foto is in het Nederlands: mede mogelijk gemaakt door Schiedam 2019

Wat zijn we tevreden, trots, moe maar zeker voldaan van dit resultaat. En bij het werken op de werkplek maar zeker ook bij het werk met de vrouwen en kinderen. Alle twee de dingen zijn zo anders en totaal niet met elkaar te vergelijken maar wat was dit (weer) geweldig om mee te maken en met elkaar te mogen doen!!

Na het opfrissen gingen we gezellig bij Attila en Adel bbq’en. Ze hadden erg veel vlees, salade en marshmallows. Als toetje nog een lekker ijsje.

Morgen gaan we rond 11:00 naar het vliegveld. Onderweg lekker wat eten met elkaar en dan door naar de autoverhuur. Om 14:30 moeten de busjes en de auto weer worden ingeleverd. Dan moeten we nog een paar uurtjes wachten want om 18:10 vliegen we weer richting München om daar weer een overstap te maken. We hopen dat het deze keer beter verloopt en we niet moeten rennen en vliegen om het vliegtuig te halen en er geen koffers in München achter blijven. Er volgt morgen nog een blog. Waarschijnlijk wel een paar uur later dan de meeste keren deze week maar goed hij komt hij komt!!

• 03 Mei 2019 - 17:46

Wilma Van Holten:

Fijne dag nog en alvast een goede reis terug!

• 03 Mei 2019 - 17:57

Alice:

Leuk die bewegende beelden en fijn dat de geplande werkzaamheden gedaan zijn! Ik ben trots op jullie allemaal!
    Veilige terugreis morgen!

• 03 Mei 2019 - 17:59

Thea:

Mooi resultaat. Goeie thuisreis gewenst.

• 03 Mei 2019 - 18:10

Magda:

Hard gewerkt, mooi resultaat. Voorspoedige thuisreis gewenst!

• 03 Mei 2019 - 18:23

Joke Van Den Berg:

Jullie hebben allemaal mooi werk geleverd. Fijn hoor en een goede thuisreis gewenst

• 03 Mei 2019 - 18:45

Nelleke:

Trots op alles wat jullie daar gedaan hebben.

• 03 Mei 2019 - 18:59

Hanneke:

Shalom harde werkers,
    Heeeel hartelijk dank voor jullie inzet de afgelopen dagen, geweldig!
    Dank ook aan de schrijver(s) van de blogs, zo konden wij meegenieten van wat jullie beleefden☺.
    Voor straks: slaap lekker
    Voor morgen: een goede, veilige en gezellige reis.

• 03 Mei 2019 - 19:04

Hans:

Fijn om weer te lezen en wat goed wat jullie allemaal hebben bereikt!
    Goede en veilige thuisreis morgen!

• 03 Mei 2019 - 21:24

Carla :

Wat een werk hebben jullie verzet, geweldig bouwers!
    En wat een mooie herinnering ook voor de vrouwen en kinderen, ze hebben vast heel erg genoten van jullie aanwezigheid, de mooie woorden en creativiteit, complimenten meiden!!

Morgen een goede reis terug!
    Geniet nog even van elkaar!!

• 03 Mei 2019 - 21:24

Carla :

Wat een werk hebben jullie verzet, geweldig bouwers!

Morgen een goede reis terug!
    Geniet nog even van elkaar!!