De laatste voorbereidingen! - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van schiedamnaarroemenie - WaarBenJij.nu De laatste voorbereidingen! - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van schiedamnaarroemenie - WaarBenJij.nu

De laatste voorbereidingen!

11 Oktober 2017 | Nederland, Schiedam

Na maanden van veel voorbereidingen is het dan deze week eindelijk zo ver: komende zaterdag vliegen we met 22 enthousiaste gemeenteleden naar Roemenië! Nog even kort wat informatie over deze werkvakantie:
We gaan met de organisatie Christian Roma Support (http://www.christianromasupport.nl/) naar Reghin. Daar leven bijna 3000 straatarme Roma zonder opleiding, werk en goede woonvoorzieningen. Kinderen zwerven vaak op straat. Pastor Atilla Tóth heeft een oud gebouw gekocht om hier een weeshuis van te maken.

Onze groep zal zich over het algemeen opdelen in tweeën: een deel gaat werken aan de bouw van het weeshuis, het andere deel gaat in Reghin en omliggende plaatsen vrouwen- en kinderwerk doen.
Voor deze activiteiten hebben we de afgelopen maanden sponsorgeld opgehaald. Zo hebben we onder andere; auto's gewassen (https://www.youtube.com/watch?v=XclDZqi_H70), stroopwafels verkocht, een rommelmarkt gehouden en 2 zangavonden georganiseerd. De opbrengsten hiervan en de giften die we mochten ontvangen, hebben bij elkaar een mooi bedrag opgeleverd; bijna €7000! Hiermee zullen bouwmaterialen voor het weeshuis gekocht worden, maar bijvoorbeeld ook knutselspullen voor het kinderwerk.

We hebben ook een aantal keer een beroep gedaan op onze gemeenteleden om spullen te verzamelen. Zo werd het huis van Dennis & Mirjam al snel een opslagplaats voor knutselspullen, tandenborstels, breinaalden, wol, spelletjes en kantoorartikelen. Gelukkig is Guido (veldwerker bij CRS) op dit moment samen met zijn vrouw met de auto onderweg naar Reghin en konden zij bijna al deze spullen meenemen.
En, niet te vergeten, de crea-groep uit onze gemeente. Zij hebben een aantal maanden hard gewerkt om uiteindelijk ruim 30 gehaakte kleden voor de Roma te maken. Fantastisch!

Maar nu zijn we er toch echt klaar voor. De vaccinaties zijn gehaald, de tickets binnen, alle knutselwerkjes voor de kinderen zijn voorbereid en de werkschoenen ingelopen.
De inpakstress is ondertussen begonnen, al is dat bij de één gelukkig wat minder dan bij de ander. Zaterdag verzamelen we om 11:00 in de kerk, zodat iedereen de gelegenheid krijgt om ons uit te zwaaien.
We hebben er zin in!

• 11 Oktober 2017 - 17:26

Rene En Liesbeth:

Wij wensen jullie een mooie en gezegende tijd in Roemenië. We kunnen jullie niet uitzwaaien maar wensen jullie een goede reis en Gods zegen en nabijheid toe.

Een hartelijke groet.

• 13 Oktober 2017 - 00:26

Jan En Marijke:

Ook wij kunnen jullie niet uitzwaaien, helaas. Een goede tijd toegewenst!

• 13 Oktober 2017 - 16:20

Cor/Coby Weergang:

Vanaf een zonnig Maassluis willen we jullie een voorspoedige reis wensen en veel succes met verrichtingen die jullie gaan doen .We horen graag hoe het met jullie gaat.

vr.gr Coco

• 13 Oktober 2017 - 21:26

Monique Zwaan:

Nu is het dan zover! Wij willen allemaal heel veel succes en een
    een mooie gezegende reis toewensen!
    Lieve groet, fam Zwaan

• 14 Oktober 2017 - 19:25

Hans Van Den Hoek:

Sterkte en heb het goed met elkaar!!

• 14 Oktober 2017 - 21:26

Vincent 't Hart:

Is alles goed gegaan vandaag o.a. met onze zoon Johan? Hoe was het vliegen en veilig gearriveerd in Roemenie? Toch nog de gegevens gevonden voor de blog en dat voor een goedwillende amateur.

Lieve groet uit Maassluis,
    vader en moeder 't Hart(Vincent en Stientje)

• 15 Oktober 2017 - 08:28

Hanneke:

Shalom, goede morgen geliefden, hebben jullie goed geslapen? Jullie zijn al een uurtje verder dan wij☺. Begroet deze dag, zij is door God gemaakt voor ons, om uit te voeren wat Hij vandaag voor ieder te doen geeft.

• 16 Oktober 2017 - 12:00

Jacqueline :

Lieve Mirjam, Kim, Wim, Marlene en natuurlijk de rest van t hele team
    (Die ik niet persoonlijk ken☺)
    Na een heerlijke vrije zondag gaan jullie beginnen aan dit mooie avontuur. Ik wens jullie heel veel succes met jullie mooie werk en hoop dat jullie je doelen mogen bereiken. Veel respect voor jullie inzet en initiatief en ook voor alle voorbereidingen en inzamelingen diedie jullie hier al hebben georganiseerd.
    Lieve groet...Jacqueline