Dag 2 - Reisverslag uit Reghin, Roemenië van schiedamnaarroemenie - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Reghin, Roemenië van schiedamnaarroemenie - WaarBenJij.nu

Dag 2

28 April 2019 | Roemenië, Reghin

Zondag 28 april 2019,

Ondanks dat er gister in de blog stond dat het waarschijnlijk een vroege avond zou worden was dat toch niet het geval. De meeste van ons waren met elkaar spelletjes aan het spelen en gezellig met elkaar aan het praten. Sommige van ons zochten hun bed toch lekker op. Op 12 mensen na zij gingen om 12 uur nog met kaarsen om de orthodoxe kerk lopen i.v.m de paasviering (de orthodoxe mensen vieren Pasen een week later dan wij.)

Zondagochtend konden we lekker uitslapen! Om 09:30 werden we bij het ontbijt verwacht. Na het ontbijt hadden we even lekker tijd voor onszelf. Sommige van ons zijn een stukje gaan wandelen, anderen van ons hadden deze tijd benut om wat anders te doen. Om 13:00 mochten we alweer eten en als verrassing kregen we hier kippensoep als voorgerecht en als hoofdgerecht gebakken aardappels met een varkenslapje en u raad het al een lekker koekje als toetje. Na het middageten hadden we weer tijd over om te doen waar je zelf zin in had. Een groot deel van de groep heeft deze tijd gebruikt om een behoorlijke bergwandeling te maken. Een paar bleven bij het huis om met elkaar spelletjes te doen, even een boek te lezen of een paar uurtjes slaap in te halen. Edith en Gre waren helaas zo goed als verplicht om in het huis te blijven omdat hun koffers (gelukkig dat dan weer wel) gebracht zouden worden. Een nadeel was wel dat de koffers eigenlijk al rond 10:30 gebracht zouden moeten worden en dit niet het geval was. Een opluchting was dan des te meer toen de koffers om 16:15 eindelijk bij het huis werden afgegeven, gelukkig waren het de goede koffers en zat alles er nog in!

Om 18:10 gingen we met elkaar naar de kerk van Atilla. We hadden allemaal onze Christian Roma support shirtjes aan. Tijdens de dienst heeft Ad verteld wat we dit jaar weer komen doen en Adele (de secretaresse van Atilla) heeft de woorden van Ad vertaald naar het Roemeens. Na Ad zijn verhaal hebben we met elkaar voorin de kerk 3 liedjes gezongen. Na de kerk gingen we heerlijk eten bij Atilla en zijn vrouw Adel (wat dan toevallig genoeg niet zijn secretaresse is.) Er was meer dan genoeg! Pasta, rijst, varkensvlees, kippenvlees, groente, gehaktballetjes en als toetje een stuk zelfgemaakte taart. Na het eten gingen we weer richting ons huis. Daar eenmaal aangekomen hebben we weer een gezellige avond met elkaar.

Morgen de eerste echt ‘werk’ dag. We zijn benieuwd wat deze dag allemaal voor moois te brengen heeft.

• 28 April 2019 - 18:42

Alice:

Leuk om te lezen. Ga vooral door met deze verslagen! Heel veel succes morgen met het echte werk.

• 28 April 2019 - 18:43

Wilma Van Holten:

Klinkt allemaal goed en relaxed, fijn dat de koffers er zijn. Heel veel succes morgen

• 28 April 2019 - 19:02

Joke Van Den Berg:

Fijn dat de koffers netjes bezorgd zijn. Veel succes de komende week met alles wat jullie daar gaan doen

• 28 April 2019 - 19:24

Nelleke:

Fijn om te lezen dat alles goed gaat.
    Kijk alweer uit naar het volgende verslag.

• 29 April 2019 - 03:13

Frank:

Hey mooie verhalen weer.
    Heel veel succes met alles wat jullie maandag gaan doen!